ACTIVIDADES PARA MOTIVAR NA LECTURA AOS TEUS FILLOS
Fonte: https://www.fundacioncadah.org
Exporemos un menú de actividades moi breve do que se poida servir a nai ou o pai para conseguir que o neno lea sen cansarse ao redor de 30, 45 ó 60 minutos (dependendo da idade).
Actividades para motivar a lectura
A nai ou o pai e o profesor confeccionan unha lista de actividades que impliquen ler e que non superen os 10 minutos cada unha. O procedemento consiste en elixir, co neno, un grupo de actividades deste menú de forma que, ao final da tarde, o neno realizase 4-5 actividades que sumadas corresponderán a un total de 40-50 minutos de actividade lectora. Se é necesario, pódese manter a motivación do neno ofrecéndolle un punto por cada unha das actividades realizadas ou por unha tarde de traballo completa (segundo sexa o grao de rexeitamento experimentado cara á lectura).
- Ler un libro moi breve cada día: utilizar textos curtos e atractivos para o neno (cómics historietas etc.) de maneira que cando termine o libro, o neno estampará un selo coa súa inicial na primeira páxina e o libro, xa lido, pasará a ser da súa propiedade. Os libros colocaranse nun andel ben ordenados, de tal forma que na habitación só se poidan atopar os libros que xa leu. Os nenos aos que non lles gusta ler teñen con frecuencia moitos libros na súa habitación, libros que na maioría das ocasións non lles interesa nin sequera ojear porque os teñen moi vistos. Gardaremos todos os libros que aínda non lese e irémolos sacando aos poucos.
- Lectura compartida (como para que se termine en tres días): este libro lerase cada día durante tan só 20 minutos. Para marcar o tempo poremos un cronómetro de cociña. Mentres o cronómetro está en marcha, os pais e o neno se turnarán na lectura: unha páxina ou un parágrafo cada un. Cando o cronómetro de cociña soe, pecharase o libro deixando un separador para continuar a lectura ao día seguinte. Se o libro dispón de capítulos breves, en lugar de ler 20 minutos, pódense tomar como referencia os capítulos. Cada día uno, lido a medias.
- Xogos de mesa que impliquen ler: para os principiantes pódense confeccionar xogos como o da oca. En lugar de fichas xogarase cunha gominola que cada xogador poderá comerse ao final (iso consolará ao que perda). Debúxase un camiño nunha cartolina. Márcase a saída e a chegada e píntanse as casas. Nalgunhas casas pegaremos un adhesivo (estas casas farán a mesma función que as ocas no xogo da oca, pásase dunha a outra e tírase outra vez). Noutras casas píntase un punto vermello. Cada vez que o neno cae nun punto vermello debe coller un cartón, se a le ben, adianta outra casa e se nesta tamén hai un punto vermello, pode coller outro cartón lela e avanzar de novo. O neno segue avanzando mentres le os cartóns. Podemos confeccionar cartóns de distintos niveis de dificultade (segundo o nivel de lectura do neno), poden conter sílabas ("pa", "pla", "pal"), palabras ("animal" e o neno debe dicir o nome dun animal) ou frases ("pon o nariz no chan e o xeonllo nunha parede"). Para os nenos que len xa frases con soltura, pódense incluír algunhas instrucións nas mesmas casas ("tira outra vez", "retrocede dúas casas"). É conveniente cambiar de lugar as indicacións, por exemplo, escribíndoas non directamente na cartolina, senón nun post-it, que nos permita pegalas en casas diferentes cada vez. Deste xeito os nenos non se aprenderán a colocación e terán que ler sempre as instrucións. Ademais pódense utilizar todo tipo de xogos de mesa que requiran ler moito (Trivial, O primeiro da clase, de Dinova, dominó de Chistes, de Falomir xogos, etc.). Para iso, seguiremos o sistema descrito anteriormente. Colócase un cronómetro de cociña e a partida dura ata que soa, para que o xogo non perda sentido, sinalaremos por onde imos para poder continuar ao día seguinte. É moi importante non esquecer que a selección dos xogos depende do nivel do neno e que este nivel de adestramento será sempre un nivel inferior a aquel no que comeza a ter dificultades. Por exemplo, para xogar ao trivial ou a algún xogo que esixa ler preguntas, o neno debe sentirse cómodo lendo frases, doutro xeito, lerá dúas e quererá deixar de xogar.
- Ler noticias como os presentadores de TV: confeccionar cartóns con noticias que podemos atopar en libros de anécdotas para nenos (de animais, do corpo humano, etc.), libros do tipo ?Sabías ti???. Unha vez confeccionadas os cartóns grávase a música de entrada de calquera programa de noticias e móntase un improvisado estudo de TV. Os nenos deberán disfrazarse de presentadores e dar as noticias en ?directo?, léndoas con discreción, articulando ben e entoando como o fan os maiores.
- Libros-xogos: existen moitos tipos distintos, trátase de libros onde o neno comeza a ler e en cada páxina expónselle unha actividade a realizar (busca as pantasmas iguais, resolve un labirinto, etc.). O obxectivo deste xogo é en cada libro distinto, pero finalmente trátase de chegar a unha determinada folla para "rescatar aos amigos" ou "impedir que o malo poña unha bomba". Se o neno elixe a folla equivocada, volverá ao principio do conto e deberá comezar de novo. O problema nos nenos hiperactivos reside na baixa tolerancia á frustración de modo que pode refugar o libro en canto envíanlle ao principio do libro en varias ocasións; polo que poremos en marcha un cronómetro que soe aos 10 minutos e transcorrido ese tempo colocaremos un separador para marcar a folla e continuar ao día seguinte. Algúns exemplos deles son:
* Para nenos que poden ler 3 ou 4 follas de texto antes de elixir: "Son unha mosca!" da colección "Elixe o teu propio calafrío" de edicións Timun Mais.
* Libros con misterio: o libro de Hans Jügen Press: Aventuras da man negra, de Austral Xuvenil. Resulta de utilidade ler só unha folla cada día e implicar a toda a familia en resolver o misterio. Así mesmo, atopamos "O misterio do falso espello", da "Colección 7 casos máis", pero as preguntas formúlanse tras a lectura de 6 follas.
- A procura do tesouro: consiste en colocar carteis por toda a casa e cada nota indica onde se atopa a seguinte:
* Para un neno que le frases con soltura: entrégaselle o primeiro cartón e irá atopando a seguinte no lugar que lle indique a primeira e así sucesivamente. Ao final do percorrido, a última nota levaralle ao lugar onde se atopa escondido o "tesouro" (unha bolsa de chucherías, un recortable, etc.).
* Para un neno que só le palabras: o primeiro cartón pode dicir "cociña", a segunda "vaso", a terceira "almofada" e así sucesivamente.
BIBLIOGRAFÍA
Orjales Villar, I. (2011). Déficit de atención con hiperactividade. Manual para pais e educadores. Edit. CEPE.
Ningún comentario:
Publicar un comentario